Regionaal Concertorkest Wilskracht bij Musica Mundo

adminConcerten, RCOW

Bijzondere samenwerkingen bij optreden Regionaal Concertorkest Wilskracht bij Musica Mundo

Het Regionaal Concertorkest Wilskracht zal tijdens het festival Musica Mundo in Amersfoort een spetterend en bijzonder optreden verzorgen. Het orkest pakt groots uit met een samenwerking met een gospelkoor en het gebruik van bijzondere instrumenten zoals de saz en darbuka. “We kijken met het orkest er naar uit om al deze creatieve partijen samen te brengen.”, vertelt dirigent Inge Lage Venterink.

Het is voor het eerst dat een harmonieorkest zal optreden bij het festival, dat draait om muziek vanuit de hele wereld. Speciaal voor het optreden gaat het orkest op zoek naar klanken en ritmes uit verschillende werelddelen. Diverse stukken zijn voor deze gelegenheid gearrangeerd door Jos Pommer en Jasper Staps. Inge: “We hebben een mooi proces doorgemaakt zowel voor als achter de muzikale schermen om dit muzikale festijn tot een hoogtepunt in 2023 te brengen.”

Van alles wordt uit de kast getrokken om hier een bijzonder spektakel van te maken. Uitdagende stukken, bijzondere samenwerkingen en een strak programma: “We gaan voor een groot muzikaal feest op het podium.”, legt Inge uit. Er komen bekendere en minder bekende stukken voorbij: denk hierbij aan Libertango, Baba Yetu en Crown you with praise.

Het optreden is onderdeel van het festival Musica Mundo, vrijdag 23 juni 2023 van 19:45 uur – 21:00 uur op Lieve Vrouwekerkhof in Amersfoort. Het optreden is gratis toegankelijk.